21/07/2019
how ddk works
Contact information, map and directions, contact form, opening hours, services, ratings, photos, videos and announcements from Aysraf International Resources, Shah Alam.
21/07/2019
how ddk works
Kenapa DDK platform, AEPOS atau DDKoin ?
DDK adalah projek LUAR BIASA, potensi yang sangat cerah, berikut adalah penjelasannya…
1. AEPOS adalah Blockchain PERTAMA yang menawarkan 'Chain Referral Reward'. Blockchain yang dibina untuk DDK ini diberi nama AEPOS, upgrade version daripada DPOS… Ya… Latest technology. Oleh itu, mana-mana syarikat MLM atau networking boleh menggunakan platform DDK atau 'hardfork/clone' AEPOS untuk projek mereka. Sudah tentu ini akan maningkatkan nilai DDK itu sendiri.
Ini juga bermakna DDK adalah sebaris dengan Crypto2 lain yang mempunyai Blockchain mereka sendiri seperti BTC, ETH, XRP, BCC, LSK. Ya…. DDK menawarkan platform yang boleh digunakan oleh sesiapa shj yang ingin menghasilkan product Blockchain.
2. AEPOS juga adalah berasaskan ‘Green Technology’ sepertimana teknologi GREEN POS/LPOS/DPOS, ini jauh lebih baik daripada Teknologi POW seperti BTC, DASH, XMR, LTC.
3. Dapatkan DDKoin PERCUMA (Staking Reward) dengan hanya menyimpan/Freeze DDKoin di Platform DDK . 10% sebulan (4x vote)…. Untung ke untung??😁😁❤️❤️❤️
4. Liquid DDK boleh ditukar kepada FIAT atau lain2 Crypto melalui Global Exchanger. Paling best boleh SWAP kepada DNC (Dinar Coin). DNC adalah Crypto Asset yang digelar ‘Stable Coin’ dimana nilainya diikat dengan harga emas dunia. Dgn menukarkan mana2 crypto kepada DNC akan mengurangkan risiko penurunan harga.. Lebih mudah dan lebih melapangkan fikiran…Betul tak?
5. Apabila DDK tersenarai di Global Exchanger (SIMEX & COIN TIGER), harga bakal mencanak naik… Bayangkan permintaan daripada pengguna sedia ada iaitu lebih 180,000 users shj menjangkau 30-40% (berdasarkan kejayaan PRE-ICO sebelum ini). Sedangkan pengeluaran (mining) daripada Stakeholder hanya 10% sebulan.. Ditambah lagi apabila ia dibuka di Global Exchanger.. Demand akan pasti berganda. Sesiapa yang memegang DDK pasti tersenyum lebar insyaAllah… Wahhh tak sabar dah ni….💕💕💕👍👍👍
6. Seterusnya DDK bakal tersenarai di Bursa Crypto @ CMC (Coin Market Cap). Dengan senario sedia ada, komuniti drp lebih 90 negara dan DEMAND sedia ada, DDK dijangkan boleh berada di kedudukan TOP 20 di CMC. Ini akan menambah nilai harga DDK. Wow!!!😱😱😱
Tahun 2020-2025 adalah tahun sebenar bermulanya PERMAINAN CRYPTO. Di mana kebanyakkan projek Crypto akan siap pada waktu ini. Top 20 akan pasti mengalami lonjakan harga.. InsyaAllah…Best…best..
7. Trend menunjukkan para PENGURUS DANA (FUND MANAGER) gergasi akan terjun ke dunia pasaran Crypto pada 2020. DDK dengan ciri2 yang telah disenaraikan pasti menjadi pihan mereka. Pembelian secara PUKAL pasti melonjakkan nilai harga DDK … Nampak tak???🚀🚀🚀🚀🚀
8. Pada waktu yang sama, DDK GITHUB akan menjadi perhatian para DEVELOPERS dari serata dunia. Banyak produk seperti Wallet, APPS, coin baru boleh dihasilkan oleh mereka. Mereka juga boleh HARD FORK AEPOS untuk menghasilkan projek mereka sendiri. AEPOS juga satu2nya yg menawarkan ciri ‘CHAIN REFFRERAL REWARD’ sesuai untuk projek2 yang berkaitan. Banyak lagi kalau nak cerita tentang potensi DDK ni… Cukup dulu buat kali ini.
DDK, AEPOS akan menjadi FENOMENA dalam dunia Crypto..InsyaAllah. Sesungguhnya bertuahlah para STAKEHOLDER yang merupakan pioneer kepada projek ini. Penantian dan kesabaran yang sangat berbaloi.
Soalannya…
1. Tahukah anda potensi asset (DDK) dalam genggaman anda
2. Berapa DDK yang sudah anda miliki. Peluang masih terbuka luas.
3. Bersediakah anda menghadapi gelombang ini
'Tindakan hari ini menentukan di mana anda di masa depan'
💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪
4⃣ Geographic Distributions of Miners/Validators of the platform – As from the beginning (Pre-ICOs), we penetrated and create this project from DAO (Decentralized Autonomous Organization) concept and miners are not from single country. If that is the case happen, the cryptoasset could be at the mercy of that nation's government. 🤐 But DDK Project provides a macroeconomic view that we must incorporated into our fundamental analysis of this project. We have users from SEA, USA, Europe, Middle East, and other more few active and inactive countries with the combinations of geographic nodes distributions and hash rate concentration amongst the nodes gives a fuller picture of the decentralization supporting this project. Yesterday we just added Vietnam, Philippines & Cambodia in the list after 8 major decentralized groups and countries. 🤗
5⃣ Highly skills Software Developers – Before users can trust the protocol, they need to trust the people who created it! Please investigate their work in GitHub again 😊, then you know how we work for this improvements and optimizations and enhancements. Developers shouldn't create a protocol and simply walk-off. 😂 These systems are made of open-source software, which must evolve overtime to stay secure and relevant. If no one is maintaining the software, then 2 things will happen: One, bugs will be found and exploited by bad actors. Two, without enough developers, the blockchain will stagnate, ultimately losing out to more compelling projects. Developers have their own network effect: the more smart developers working and resolving issues for the project, the more useful intriguing the project becomes to other developers. Categories like contributors, commits, code frequency, can be seen as contributions. Sometimes more contributions can be a negative factors if it is associated with a major bug being found in the software and developers rushing to fix it. However, DDK Core developers are still with us daily day and night since day one attending of forking the LISK to develop and experiment it to change the LOGIC more than 75%, modified it and then released with different functionality! 😎 From the DDK Github repository points, we had a standout projects history in the making. 💝
6⃣ Company Support – This point no need to explain. 🤩🙏😍😂 DDK Management team is always here to make sure all of our ultimate goal reached until CMC. As long as we have not enter into Global Exchanger yet, I will be there for you genuine Stakeholders fighting for this project to be succeed. Once it is listed, it's up to your decision (majority Stakeholders) to determine the value and price of your assets! To be a 🤴 of crypto or the 🐔 of crypto. 😋🤣
"It is not people who make money become successful, but that successful people attracts money. They bring success to what they do." 💝💋😎
Ok, to be continue...😍😎 Ade few points lagi. 🤗
- PROJEK CEO PN NURSHUHADA ZAINAL -
SOURCE
How To Operate A Healthy Cryptoassets Networks
Dear All,
I think enough of what has happened lately and it happens for a reason. Only Allah SWT knows everything. Semoga mereka diberikan hidayah. So no need to disturb our focus because we want to do good things for the nations. I know this challenge is for the strength that we need in future. We ignore the FUD & FOMO group for the moment. 😂
So today shall we continue with the Blockchain knowledge? 💝😘😎
Why Decentralized Crypto platform must have Masternodes and Multiplenodes? Do you realized that every end has a start! So we started the DDK DPOS Masternodes Main-Net on 31st August 2018 (for those who didn't remember and keep on mentioned when to launched 😅).
How to know to operate a Healthy Cryptoassets Networks and The Technical Analysis. 😎
Recall how we 1st described blockchain architecture as a stack of hardware, software, applications and USERS! (Kindly get DDK CORE Github for further investigation of its core coding in open source reporting). Each of the specific metrics can be investigated from each of these four layers that may reveal the ongoing growth of an operating cryptoassets, or lack of thereof. For a healthy and thriving asset, the one universal law is that the metrics should be GROWING & PROGRESSING. 👍 What is the indicator or the metrics that DDK DPOS Platform have??
1⃣ Miners – One of the most but often overlooked, indicators of a cryptoassets ongoing health is the support of the underlying security system. In our Delegated Proof-Of-Stake (DPOS) network, the security is based on the decentralized nodes that we built and validating transactions and building the assets in blockchain combined strong multiplenodes to compute power needs to be robust enough to fend off attackers that want to trick the network into processing invalid transactions. We have the majority of miners that exceed the 51% of ownership to do huge transactions. That is why we have Trusted Delegates & genuine Delegates (Subs) – more than active countries as the majority validators who speaks and materialized as in decentralized network who in other words they are purely economically rational individual driven by profits distribution and to help support and secure the network. It will create a greater trust in its security thereby driving more people to buy and use the asset. 😍🤝
2⃣ Huge transactions as a sign of security – At the risk of being repetitive, the more hash rate signifies more validations are being added to support the network, it signifies the greater security. In comparisons to DDK DPOS, this blockchain platform have more than 180k users are going to do transactions in the consensus process thus, this proves of community and its ecosystem secured in the network will gradually increased the confidence of the DDKoin crypto buyers. 😎
3⃣ Decentralized Assets should have Decentralized validators / miners – Decentralization is very very very 😊 important in order to prove the network is not controlling by single entity. That is why we (DDK DPOS) has highly banned the servers centralized practices & that is not decentralized system! We must encourage more nodes to enter into the system and must always falls into highly competitive marketplace rather than concentrated marketplace & no single entity.
HARI NI NAK CERITA SIKIT LAGI PASAL BLOCKCHAIN. KENAPA KAMI BLOCKCHAINKAN PLATFORM DAN KRIPTO DINARDIRHAM KOIN.
APAKAH TEKNOLOGI BLOCKCHAIN SECARA MUDAH❓
Kita semua tahu bahawa Bitcoin adalah produk teknologi Blockchain. Segala kehebatan dan kelebihan Bitcoin sebenarnya adalah ciri-ciri teknologi Blockchain. Dan kini teknologi Blockchain sudahpun diiktiraf oleh pelbagai industri sebagai sesuatu teknologi yang hebat selepas penciptaan Internet. Bitcoin dibangunkan dan digunakan untuk tujuan kewangan, tetapi teknologi Blockchain boleh diaplikasikan dalam pelbagai bidang. Pembaca boleh mengikuti perbincangan aplikasi dan kegunaan Blockchain.
Sejarah
Teknologi Blockchain ini dikatakan dikeluarkan di atas kertas putih (whitepaper) oleh seseorang individu atau satu kumpulan individu (masih tidak diketahui identiti) yang menggunakan nama Satoshi Nakamoto dengan idea untuk berkongsi dan menyebarkan maklumat tanpa boleh ditiru atau diubah, pada masa yang sama dijamin privasinya. Boleh disimpulkan bahawa teknologi Blockchain merangka sebuah legasi sistem yang mempunyai ciri-ciri seperti berikut :
Boleh dikawal dan diselia oleh semua orang di dalam jaringan tersebut
Tidak akan gagal walaupun sekali (melainkan internet musnah, sangat mustahil)
Telus dan berintegriti
Tidak akan dan tidak boleh korup
Daripada ciri-ciri di atas, Blockchain dikenali sebagai “decentralized system” dan “open ledger system”.
Daripada idea tersebut lahirlah Bitcoin yang telah menjadi kepercayaan nombor satu dunia sebagai emas digital masa kini.
Bagaimana Blockchain berfungsi ?
Blockchain berfungsi sebagai pengkalan data (database) terbuka yang mana semua dan setiap maklumat dikongsi dan melalui setiap rantai penyertaan yang dipanggil “node”. Inilah yang dipanggil “decentralized system”. Tiada central server, tiada pemilik sistem dan tiada pengawal sistem.
Maka segala maklumat atau data dapat dilihat dan disemak oleh mereka yang berada dalam rantaian tersebut. Tiada kerahsiaan di dalam perjalanan sistem Blockchain. Inilah yang digelar “open ledger system’.
Tidak seperti sistem berpusat (centralized system) seperti bank. Duit yang kita simpan di dalamnya, adakah benar-benar telus dan selamat? Adakah ia tidak dicuri atau digunakan di tempat lain? Inilah kelemahan sistem berpusat, “ledger” juga boleh diisi dan diubah oleh entiti yang menjaganya tanpa pengetahuan kita. Sistem itu dikawal mereka, sudah pasti mudah untuk ia dimanipulasikan.
ANALOGI
Kenapa kita perlukan pegawai keselamatan di rumah atau di taman-taman perumahan? Bukankah menjaga keselamatan adalah tanggungjawab diri sendiri? Jawabnya kerana kita tidak punya masa dan tenaga untuk menjaganya. Maka kita mengupah syarikat keselamatan untuk menjaga keselamatan kita atau taman kita bagi pihak kita.
Tetapi jika kita punya masa dan tenaga untuk kita sendiri menjaganya, ianya pilihan yang terbaik bukan? Kita tidak tahu sejauh mana jujur dan amanahnya para pekerja keselamatan. Mereka tidur, mereka ponteng, juga pernah terjadi pegawai keselamatan yang membuat onar seperti mengendap dan mencuri.
Begitu jugalah sebab kita perlukan bank dan badan amanah lain, kerana kita tidak mampu menjaga wang atau maklumat kita seperti bank atau lain-lain entiti. Tetapi, jika kita mampu menjaga sendiri, adakah ianya bukan pilihan yang baik? Sudah pasti ia jauh paling baik. Ia jauh lebih berintegriti jika kita yang menjaganya secara 100%, sekurang-kurangnya perjalanan wang atau maklumat kita boleh dikawal dan diselia oleh kita sendiri.
Begitulah teknologi Blockchain, ia sebuah sistem yang menjadi mata, telinga dan pintu untuk kita mengakses segala perjalanan sesebuah tranksaksi tanpa perlu kita mengharapkan pihak ketiga atau pihak lain.
Kehadiran teknologi Blockchain telah menamatkan era zaman idea sistem berpusat! Era sistem berkomuniti dan maklumat terbuka adalah masa depan. Anda boleh bermula dengan Bitcoin , Ethereum, Dinarcoin dan dinardirham Koin dahulu...
04/10/2018
Item 1 = total ddk supply for 10 years
Item 2 = 8% as ico utk stakeholder sblm ni 177752 ahli
Item 3 = aku punya total ddk.
ini yg janakan income sbyk 10% for 1st year
then decreasing by 2% for every 6 months
Item 4 = ddk yg telah dicairkan.
byr kpd trusted delegates
0.01% utk 1 ddk
Saya beli dlm rm170 utk 0.2 ddk utk voting proses 4 kali sbb saya ada 145ddk
skrg nilai ddk = rm850
Item 5 = transaction records
so income dlk kes ini lps 4 kali votes nnt (1 st was done yesterday) insyaa Allah dlm rm12,000
itu harga ddk pd rm850
diramalkan akan naik lg hujung bulan ni
04/10/2018
kadar caj utk voting