17/02/2023
Barisan orang kuat
Dympna JS Area Wilayah Persekutuan Putrajaya.
Puan Felicia Jimmy Area Taman BDC, Kuching Sarawak.
Puan Rojana Kaling Area Ladang Damai, Bintulu Sarawak.
Puan Emillen Seliman Area Lawas.
Puan Angelica Daud Area Kampung Gaya Baru, Lawas.
Puan Senita MeyMey Area Bintulu Sarawak.
Puan Dayang Chukan Area Bintulu Sarawak.
Puan Daisey Area Bintulu Sarawak
Puan Jessy Area Belaga Sarawak
Puan Nona Area Tembawai Tinting, Betong Sarawak.
Boleh hubungi mereka untuk mendapatkan , , , , jika anda tinggal berdekatan dengan mereka.
31/01/2022
Milik siapakah mini hamper ini?
Biar pun saiznya yang kecil, tapi isinya tetap meriah ๐๐
Sedikit tanda penghargaan dari team DymLegacy kepada pelanggan yang setia membeli Produk Mikae.
Semoga terus menyokong kami dengan membeli produk Mikae. Pastikan agen sah baru beli ๐
31/01/2022
Pagi!!
Siapa kah yang bertuah hari ini?
Jom sertai kami malam ini jam 8.30 malam
25/01/2022
L.I.M.A
Lima hari lagi
Lima mini hamper
Lima orang pemenang bertuah
Stay tune! Cabutan hadiah sempena Christmas Give Away yang lalu akan berlangsung tidak lama lagi.
Jangan lupa Like page Dympna JS dan share post ini ๐
17/09/2021
5 CARA UNTUK BISNES KITA KEKAL RELEVAN LEBIH DARI TIGA TAHUN
Kajian menunjukkan kebanyakkan bisnes tak mampu sustain dalam masa lebih tiga tahun. Ini menunjukkan nak memulakan bisnes tu senang tapi nak sustain bisnes tu sangat mencabar.
Jom, saya share bagaimana nak pastikan bisnes anda mampu sustain dalam masa lebih dari 3 tahun:
1. BINA BRANDING ANDA
Jika anda menjual produk orang, brand anda adalah diri anda. Kedua, bila anda dah ada team, brand anda juga adalah nama team anda. Selalu ingat bahawa orang akan membeli brand dahulu dan kemudian produk.
2. BINA KEPAKARAN ANDA
Nak bina kepakaran memerlukan fokus dan konsisten. Ramai orang ada kelemahan ni. Mereka susah sangat nak fokus dan konsisten dengan apa yang mereka buat. Semakin lama kita dalam sesuatu bidang tu, orang akan nampak kita ni pakar dalam bidang kita dan membuatkan level trust orang akan meningkat.
3. BINA KOMUNITI ANDA
Dalam permainan social media, pembinaan komuniti adalan sangat penting. Komuniti dalam social media ni adalam pelbagai platform seperti FB group, Telegram Channel dan sebagainya. Semakin ramai orang yang berada dalam komuniti kita, semakin dekat orang dengan kita.
4. BINA ENGAGEMENT DENGAN PELANGGAN ANDA
Engagement adalah sangat penting terutamanya bagi mereka yang dah ada team. Anda perlu kenalpasti apakah platform yang anda nak gunakan untuk membina engagement ini. Training, sesi soal jawab dan sebagainya adalah contoh engagement.
5. BINA LEBIH BESAR FOLLOWERS DAN FAN ANDA
Jangan terlalu selesa dengan apa yang anda dah ada. Kena selalu ada mindset untuk besarkan apa yang anda dah ada. Jika anda ada followers 5 ribu, apa kata anda besarkan kepada 15 ribu? 50 ribu? bila semakin besar followers dan fans anda, maka makin besar capaian market anda.
Bantu saya SHARE jika ianya bermanfaat.
17/09/2021
Focus & Consistent
INSPIRED, FOKUS DAN KONSISTEN
Kalau nak jadi usahawan yang berjaya, tiga perkataan di atas ni WAJIB ada dalam dalam diri kita.
INSPIRED = Tukar rakan-rakan kita. Jangan s**a berkawan dengan orang yang malas, dan s**a cari alasan. Lama-lama kita pun akan jadi macam dia. Cuba cari rakan usahawan. Tukar circle. Selalu baca kisah kejayaan usahawan lain. Belajar dari mereka. Apa mereka buat, apa rutin mereka. Be Inspired!
FOKUS = Kita tak dijadikan untuk buat dan pakar dalam semua benda. Setiap daripada kita ada kelebihan dan kekurangan masing-masing. Tapi jangan fokus pada kelemahan. Fokus pada kekuatan kita. Bila kita nak menjual, jangan nak jual semua benda. Tapi buat satu-satu sampai berhasil dan jadi.
KONSISTEN = Buatlah apa pun, kalau tak konsisten takkan jadi. Baru buat hari ni, tak jadi esok dah malas nak buat lagi. Jangan ada mentaliti macam tu. Kalau tak ada sales hari ni, esok buat lagi. Esok buat lagi dan lagi dan lagi. Lama-lama orang akan nampak kita juga.
Bantu saya SHARE jika ianya bermanfaat.
16/09/2021
APA DIA HIGH VALUE TASK YANG USAHAWAN PERLU FOKUS UNTUK LONJAKKAN JUALAN๐๐๐
Sebagai usahawan majoriti masa kita hendaklah kita habiskan kepada kerja-kerja HIGH VALUE TASK dan kurangkan masa kepada kerja-kerja LOW VALUE TASK.
Kerja-kerja HIGH VALUE TASK yang perlu diberi perhatian ;
1. Team Training
2. Buat Copywriting atau Content
3. Uruskan Sales Funnels
4. Buat Video (Live atau Record)
Bantu saya SHARE jika ianya bermanfaat.
14/09/2021
Promosi sempena Hari Malaysia.
13/09/2021
Tips tambahan: Cari circle yang tepat agar emosi jarang bocor/down. Circle yang sentiasa bagi support๐ช
LEADER HEBAT DIA PANDAI MANAGE EMOSIโผ๏ธ
Leader pernah tak rasa bila buat kelas coaching dengan team tetiba rasa sayu hati sebab tak dapat sambutan.
Tak ramai yang nak join walaupun kelas free jer. Tak minta bayar sesen pun. Leader berkorban masa dan tenaga semata-mata nak tunaikan tanggungjawab sebagai seorang leader.
Sedaya upaya nak bantu team naik dan terbang tinggi bersama. Kekadang tu rasa sedih dan down rasa macam tak dihargai.
Nasib cepat-cepat tersedar!
Leader kene pandai manage emosi barulah boleh manage emosi team dengan baik kann!
Apa leader perlu buat cepat-cepat positifkan balik! Counter balik perasaan tu. Bahawa yang join itulah yang BERKUALITI yang kita perlu FOKUS!
12/09/2021
๐๐จ๐ก๐๐๐๐ก ๐๐จ๐๐ฆ๐ ๐ฆ๐๐๐๐๐๐ ๐๐๐๐๐๐ฅ ๐ฆ๐๐๐๐๐ ๐ ๐จ๐ก๐๐๐๐ก ๐ค.
Bila anda dah jadi leader, anda kena lah gunakan kuasa yang ada sebaik mungkin.
Kuasa yang anda ada tu boleh bentuk satu tim yang berjaya. Seorang leader perlu tunjukkan contoh yang baik supaya anak tim anda boleh tiru apa yang anda lakukan.
Jadi lah leader yang boleh beri inspirasi kepada anak tim. Baru lah sama-sama berjaya, kan?
Semoga perkongsian ni dapat beri manfaat kepada anda semua. Bantu kami klik SHARE untuk saling mengingati. ๐
07/09/2021
Teruskan usaha. hari ini orang reject kita, jangan stop. esok lusa lebih ramai yang akan cari kita ๐ช๐ช
PERKARA YANG PERLU USAHAWAN BLEND DALAM KEPALAโ๏ธโ๏ธโ๏ธ
Hukum berniaga ni kita tak boleh nak puaskan hati semua orang.
Kita tak boleh nak pastikan semua orang beli produk dengan kita.
Akan ada orang mengata kita.
Akan ada orang reject kita.
Sebab tu bila melalui fasa rejection, saya ok jer!
Sebab memang akan ada orang reject kita.
Tapi ingat 1 reject 10 yang akan datang!
You say "No", I say "NEXT"
Itu prinsip saya๐ค
07/09/2021
Try and error sampai jumpa cara betul dengan kita. Trust the process.
๐จ๐บ๐บ๐จ๐ณ๐จ๐ด๐ผ๐จ๐ณ๐จ๐ฐ๐ฒ๐ผ๐ด & ๐บ๐ฌ๐ณ๐จ๐ด๐จ๐ป ๐ท๐จ๐ฎ๐ฏ๐ฐ ๐บ๐จ๐ฏ๐จ๐ฉ๐จ๐ป ๐ฑ๐ผ๐ป๐จ๐พ๐จ๐ต
Hidup ini adalah proses! Buat dan adjust, buat dan adjust sampai kita puas hati.
Salam menjemput rezeki semuaโค๏ธ