Bakat muda Arsenal berusia 14 tahun, Bubacarr Jallow beraksi macam kelibat Neymar zaman muda. 👀🇧🇷
Walaupun baru taraf U15 season ni, Bubacarr dah pun jalani latihan bersama skuad U18 dan U21 Arsenal.
Dia baru je drop satu lagi video montage dan jelas sangat kenapa dia disamakan dengan Neymar. 👏
Gaya permainan diorang tersangat lah serupa, penuh exciting dan sarat dengan flair.
Bubacarr Jallow, ingat nama ni.
Nadi Meriam Merah Malaysia
Page rasmi komuniti peminat Arsenal Malaysia dari penyokong untuk penyokong.
24jam Berita Semasa, Kupasan Taktikal & Analisis. Victoria Concordia Crescit❤️🤍
04/09/2026
Tolong biasakan diri dan rajin² kan telinga tu dengar interview post-match coach dgn player. Kat situ baru kita faham cerita sebenar pasal apa team kita main gaya lagu tu.
Problem dia, ramai fans pemalas nak layan interview tu. Diorang jenis buka sosmed, nampak result hambar terus pakat melompat bash manager tak tentu pasal.
Sumpah Min tak boleh brain ada fans Arsenal still dok tanya pasal apa kita tak push gila² nak cari gol kedua masa lawan Villa haritu, tapi pi sibuk nak defend lead 1-0 tu.
Dengaq dulu penjelasannya sebelum hampa pakat nak meroyan tak tentu kala. ✌🏻😁
04/09/2026
Ni mmg line-up skuad terpaling padu kat liga ngl. Pusing ikut mana pun mmg easy-peasy.
Tahu lah kita kempunan nak sauk ‘star player’ kat left wing haritu. Nak wat lagu mana, move on je lah. Transfer window pun dah tutup. Rileks dulu tengok market berkembang macam mana menjelang Jan ni atau summer depan.
Apa² pun, bagi Min board kita still buat kerja kemas rekrut player baru kat sesetengah posisi.
Tak kisah lah korang rasa window kali ni hauk sangat ke, yang pasti kita semua tetap percaya kat Arteta's process. Masa untuk kita pakat back up team ni kaw-kaw!
Kita tak pernah merasa back-to-back champion kat Premier League, jadi jom kita pulun buat musim ni lagi! 🔥
04/09/2026
Dah sampai masa stop pakai Martin Ødegaard kat role #10 untuk skuad Arsenal skrg ni.
Ni sebab² nya👇
Arsenal sebenarnya jauh lagi padu bila Merino, Havertz, atau Eze yang fill posisi #10 berbanding Ødegaard.
Cer amik Merino jadi contoh & compare dgn Ødegaard:
Lagi bersepah presence between the lines. Lagi ramai body masuk box. Lagi bahaya goal threat. Pressing intelligence & bab organise team sama level. Mobility ngam. Duels lagi beast. Ada outlet bola udara. Boleh drop deep buat passing nak control game sejebak macam Ødegaard. Ada vibe captain p**ak tu. Real Leader.
Memang tak leh lawan, kan?
Hakikat game lawan Villa tu, Arsenal sebenarnya main agak lemau time game-state masih seri/ sama kuat.
Tak cukup runs beyond nak exploit high line Villa.
Tak cukup orang dalam box bila lawan buat low block.
Takde pace langsung time nak build up bawa bola keluar dari defense.
Transitional threat terus mati.
Punca masalah? Kat mana² bahagian?
Pemain #10 kita sebenarnya player #8 tapi kena paksa play macam #10.
Ni bukan salah Ødegaard sbb Arteta yang terhegeh-hegeh salah profile kan dia. Aku mmg firm percaya Ødegaard ni elite #8. Sebijik macam Bernardo Silva. Dan aku tak main tibai guna perkataan 'elite' atau petik nama lejen macam Bernardo tu ses**a hati. Memang Ødegaard tu tahap tu punya quality, tapi masalahnya dia BUKAN #10 untuk team Arsenal skrg!
Arteta mmg tactician no 1 dunia & dia berjaya lock Emery pada malam tu, tapi dia kena stop letak Ødegaard out of position. Ketiga-tiga midfield asyik pakat drop nak ambil bola cuma menjadi kalau front 3 kau gred A world class (macam PSG), tapi attack Arsenal mana ada level tu (lagi² takde Bek Kanan padu macam Hakimi).
Gandingan Havertz + Ødegaard ni dynamic tak kena sbb bila Havertz main #9, dia s**a drop deep (comes loose).
Bila jadi macam tu, kau nak #10 kau run masuk ruang kosong tu, tapi Ødegaard mana pernah nak buat. Tu bukan style dia. Langsung takde double movement atau chemistry antara diorang berdua selain combination play berisiko tinggi kat ruang sempit bila lawan pacak bas (yg mana cara paling hampeh nak break down team lawan).
Arsenal patutnya perlukan Havertz kat #10 & Gyökeres kat #9, tak pun Havertz kat #9 & Merino kat #10 game malam tu.
Benda ni akan bagi team lagi banyak runs beyond, transitional threat lagi bahaya sbb ramai body kat atas + #10 tak payah nak berdiri sekali atas kaki midfielder lain, & lagi ramai player kat between the lines untuk lajukan bola. Threat kita terus up bila Ødegaard keluar (walaupun game-state dah berubah la psl dah lead).
Blueprint nak succeed tanpa sign attacker padu baru adalah meletakkan Eze kat sebelah kiri & pilih dua daripada trio Havertz, Merino, & Gyökeres jadi front 2. Eze pun boleh shift masuk dalam bila Tzolis main kat wide.
Tu the best 11 Arsenal. Ødegaard mmg bagi sumbangan, tapi bila dia main #10, kita pun kena pay the price teruk.
Masa untuk ubah benda ni, Mikel.
[EBL2017]
03/09/2026
All the best Matli 🫡
Forever a Gunner ❤️
The club can confirm that Gabriel Martinelli has joined Al-Hilal on a permanent deal.
Thank you for everything and best of luck, Gabi 🤝
🚨| Sumber kami difahamkan bahawa Arsenal sedang mengurus beban fizikal Bruno Guimarães dengan penuh berhati-hati susulan masalah otot yang dialaminya sebelum ini.
[Football_LDN]
🚨 Sesi latihan terbuka Arsenal di Sobha Realty Training Centre pagi ini, menurut :
Cristhian Mosquera tidak kelihatan berlatih ❌
Bruno Guimarães juga tidak kelihatan berlatih ❌
Jurrien Timber p**a sudah kembali berlatih di atas padang, namun masih menjalani latihan secara individu. ⏳🇳🇱
03/09/2026
Penulisan yang mmg berkaliber dari . Banyak benda bermain dalam kepala aku pasal benda ni, yang banyaknya memang ngam dengan apa yg dia tulis.
Sebelum aku merapu meraban panjang, tolong lah berhenti melalak/ maki jorno yg ada nama & reputasi. Benda tu memang tak cerdik lah. Diorang bagi kita info padu kat luar sana. Kena ada hormat sikit.
Okey, ni pandangan ikhlas dari aku:
1) Aku mmg cuak teruk dgn Berta & cara dia handle market haritu. Taktik dia buat bisnes mmg sah buat kelab lain menyampah/ tak senang duduk, macam yg dipetik dalam artikel tu. Kes Josh kena turun padang masuk campur deal Konsa tu mmg petanda cukup buruk, kalau gosip tu betul lah. Aku dah pernah luah bab jual player ni dan aku mmg melenting bila player dipetik/ ditawar merata tempat sebelum diorang setuju. Bab MLS tu mmg buat darah naik. Benda sama kita buat kat Martinelli masa nak tolak pi Galatasaray.
2) Bab KSE dok berjimat sangat berbanding rival kita bagi aku tu lah punca paling utama. Aku personally tak percaya langsung temberang kononnya kita nak melepasi had UEFA financial rules, tengok je lah betapa gila² kita kejar Vini Jr haritu, yg mana kalau jadi mmg transfer paling meletop besar dalam sejarah PL. Lepas tu siap ready nak drop duit gila² nak sauk Alvarez lagi. Board/ Owner mmg jenis kena pujuk kaw² baru sanggup keluarkan £100m+, sbb tu lah kita cabut lari dari deal Rogers. Sama jugak kes Barcola di mana minat kita mmg terang lagi bersuluh, tapi nak harga bajet diorang je. Pendek kata, kita cuma sanggup ketuk harga mahal merapu kat jentera attack untuk player gred SSS elite je, tapi player gred camni konfem² lah akan pilih Real Madrid atau Barca. Last² opsyen kita jadi kontang sbb board kedekut/tak nak layan harga market yang tengah melambung untuk player lain. Aku tak rasa Berta yg tetiba kata 'okey kita tak boleh bayar £117m kat Rogers, tu mahal sangat' kalau budak tu mmg Arteta gilakan. Hujung², orang atas jugak yg pegang kunci dompet. Teringat tak perbincangan pasal Declan Rice dulu? Tengok betapa hazabnya nak convince diorang nak proceed, padahal budak tu mmg sah² barang padu. Risk dia cuma injured je, yg mana benda tu mana² player pun boleh kena.
3) Kita takde backup plan/ plan B ni mmg buat aku frust gila. Kalau dah tak sanggup nak bayar fee gedabak kat player tertentu, pandai² lah selam market cari bakat lain yang ada. Aku berani kerat jari mmg ada talent kat luar sana yg boleh upgrade team kita.
4) Aku bersyukur gila kita tak sauk Fofana, sbb benda tu sah² panic buy. Kita mmg tak scout dia pun, sbb player tu yang ejen mai tawarkan kat kita. Kalau proceed jugak sign bila tau cerita sebenar ni, mmg nampak terdesak sangat lah. Tu bukannya cara kerja yang betul. Lagipun proses rekrut jentera attack kita secara keseluruhan mmg dah hauk dah macam aku cakap tadi, kalau ambil Fofana ni mmg lagi jahanam lah cerita dia.
KSE still layak dapat credit sejak diorang megah pegang shares penuh sbb stil back Mikel gila² dan aku tak syak kita kat tangan yg selamat bab financial sbb diorang takkan belanja lebih bajet. Tapi perangai penakut amik risiko kewangan ni ada padanannya. Kita berani bayar mahal untuk defender sbb harga diorang murah lagi. Benda tu tak terpakai untuk attacker melainkan nama besar macam Vini Jr/ Alvarez. 🤷🏻♂️
03/09/2026
🚨 Gyökeres sah akan kekal pakai jersi no 14, dia tak nak sentuh langsung jersi no 9 yang kosong lepas Jesus cabut.
Lepas tu source kita pakat nafikan jugak gosip liar yang cakap dia terlepas 2 match awal haritu sbb kononnya nak tunggu jersi no 9, padahal Arsenal dah pun announce senarai nombor jersi season ni dari 18 Ogos lagi.
[standardsport]
03/09/2026
Jom Vote Calafiori 🙌🏻
Delivering in defence and attack 🌟 https://arsn.al/1F6ckcN
Richy earns a nomination for the Premier League Player of the Month award.
Click the link above to cast you vote 🗳️
Click here to claim your Sponsored Listing.
Location
Category
Website
Address
07000